zondag 24 april 2016

Cheri jas - La Maison Victor


Eigenlijk had ik niet gedacht dat ik de komende maanden de jas nog zou dragen.
Maar met de weersvoorspellingen van komende week, kan ik die warme tussenseizoen jas nog zeker verdragen!
Ik koos in de naailes voor het maken van de Cheri jas uit La Maison Victor.
De okergele stof lag hier al een tijdje en werd gekocht met als doel een jas te worden.
Voor de voering was het even zoeken.
Ik had eerst een zwarte voeringstof met bloemenmotief maar deze bleek te klein dus moest ik opzoek gaan naar een ander voeringsstofje.
Dat werd dan een stofje van Soft Cactus uit hun tweede collectie.
De okergele bloemetjes paste perfect bij de okergele wol, helemaal fan van de match!

Van de lengte van de jas heb ik niets af gedaan, zo behouden.
De mouwen heb ik wel serieus ingekort ondanks dat we ze eerst verlengt hadden.
Er was een speciale omslag voorzien aan de mouw en deze hebben we weg gelaten.
Buiten de voering aan de binnenzijde, is er niets veranderd aan het patroon.
Hoewel ik wel nog twijfel om knopen of drukknopen te plaatsen ter hoogte van de overslag.
Weer een item rijker, volgende plan is een jeanskleedje zoals deze maken (maar wel wat verlengen aan het rok gedeelte :-))


Patroon: Cheri jas - La Maison Victor
Wol: Okergele wol - Kersenpitje


3 opmerkingen: