zondag 6 maart 2016

Welkom kleine Wannes!

Toen het broertje van Wannes twee jaar geleden geboren werd, mocht ik voor hem een dekentje maken. Eén van m'n beste vriendinnen werd toen zijn meter en leefde zich uit bij het samenstellen van een pakketje.
Ondertussen is haar tweelingzus bevallen van hun tweede kindje, Wannes en vroeg ze aarzelend toch een dekentje. Ze is dit keer wel geen meter maar dekentjes kan je nooit genoeg hebben!

Twee jaar geleden was ik nog niet zo lang met naaien gestart en maakte ik vooral dekentjes met een dikke paspel tussen.
Nu ging ik nog eens aan de slag met de werkwijze van Cozette en de omgevouwen hoekjes want dat geeft keer op keer een mooi afgewerkt resultaat.
Het stofje van de ruimtekindjes lag al even in m'n kast en heeft bij deze eindelijk een bestemming gevonden! Hierdoor slinkt toch stilletjes aan het aantal stofjes in mijn kast.
Van naaien komt nu spijtig genoeg niet veel in huis door de aanhoudende ziektekiemen/futloosheid/tijdsgebrek/...
Hoop snel weer aan de slag te kunnen met nieuwe naaisels en zeker in de paasvakantie eens niet ziek te zijn! ;-)

Ik gaf aan de toekomstige ouders een zelfgemaakt kaartje en ging aan de slag met m'n kalligrafie cursus (later nog meer uitleg) en maakte zo een persoonlijk kaartje.
De schets in het boekje zag er een tikkeltje beter uit dan het eindresultaat...
Hoop toch dat ze blij zijn met deze kaart en ga zeker nog aan de slag met het maken van andere kaarten en posters want de schets zag er wél goed uit :-)

Buitenstof: Retro Rocket Rascals - Michael Miller
Binnenstof: Groene fleece - Ikea
Flockfolie: Groen - Hotfix Studio

Cursus Quotes Kalligrafie - De Banier

2 opmerkingen:

  1. Mooi dekentje, dat moet ik toch ook eens aan mijn gamma van kraamcadeautjes toevoegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je dat doet hoor, handlettering!
    Je dekentje vind ik een geweldig kraamkado.

    BeantwoordenVerwijderen