dinsdag 29 maart 2016

Virtuele schop

Een virtuele schop onder mijn kont zou ik moeten krijgen want het is hier al een hele tijd stil.
Ik kan wel verschillende redenen opsommen waarom het er niet van gekomen is om te bloggen maar weet niet of jullie daar zoveel boodschap aan hebben.
Nu dat de paasvakantie van start is gegaan kan ik (buiten al het schoolwerk) nog eens achter de naaimachine kruipen. 3,2,1...Start sewing!

Het eerste wat ik naaide was een handtas volgens een prachtig patroon van Hexagoon Leuven.
Zij verkopen grote lappen wolvilt en gingen daarmee aan de slag.
Je kan de handtas in hun winkel bewonderen en als je alle materialen aankoopt, krijg je de tutorial van de zak er zomaar bij!
Ik ging voor de turquoise wolvilt en een groen binnenzakje.
Ga enkel nog bekijken of er drukknopen aan de hengsels kunnen zodat de zak niet altijd open staat.
De kamsnaps probeerde ik eerst maar deze hebben een te kort staafje om door het dikke leer heen te gaan... En dan is er nog de twijfel of ik een applicatie op de voorzijde zou zetten of niet :-)

Patroon: Handtas - Hexagoon Leuven
Wolvilt: Turquoise en groen - Hexagoon Leuven
Versteviging bovenzijde: Sierlint - Hexagoon Leuven
Hengsels: Leer - Hexagoon Leuven

Daarna naaide ik nog eens een babydekentje (iets wat je in mijn ogen altijd kan gebruiken), dit keer niet voor een trotse ouder of koppel maar wel voor een fiere oma!
De buitenzijde werd een flanel stofje met bijtjes want het moest zowel voor jongens als meisjes gaan.
De rand werkte ik af met sierpaspel die me nu doet twijfelen of het nog jongensachtig genoeg is, maar ga het risico wagen.

Buitenstof: Bijtjes - Flanel
Binnenstof: Gele wafelstof - Pauli
Sierlint: Rood - Stoffenspektakel

Wat staat er dan nog op de 3,2,1,...Start sewing lijst voor deze paasvakantie:
- Naaien moederdagcadeau voor de klas (of niet want twijfel nog met een ander idee)
- Twee Susanne cardigans van Compagnie M, één voor de mama en één voor mezelf.
- Louisa Dress zomerversie
- Lunchzakje
- Cadeau voor een nieuwe baby die geboren is
En uiteraard ook rust op het programma want ben deze vakantie niet van plan om opnieuw ziek te worden! :-D

5 opmerkingen:

  1. Eenvoudig, maar daardoor heel mooi! Mooie kleur, die tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar je Louisa dress,patroon ligt hier ook,stofje heb ik al gekocht maar de goesting om er aan te beginnen moet nog langs komen ;) Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier lag alles ook al een tijdje geknipt klaar, dus nu verplicht ik mezelf om het af te maken
      :-D

      Verwijderen
  3. Ik dacht al bij zin 1: laat ons hopen dat het ziekzijn uitblijft deze keer! En al helemaal nu ik je naaiplanning zie :-) Ik hoop dat je hem helemaal afkrijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik m'n portie (3 weken) ziek zijn al wel gehad heb :-D Dus ik duim zo hard op een ziekloze paasvakantie!

      Verwijderen