maandag 22 februari 2016

Het begint te kriebelen

Een echte winter hebben we dit jaar (nog) niet gehad bij ons.
Buiten één week wat sneeuw viel dat toch wel goed mee.
De dagen worden nu toch al wat langer en het is bijvoorbeeld buiten al klaar wanneer ik richting werk moet vertrekken.
Daarom begint het te kriebelen om aan lente/zomer stuks te beginnen.
Het patroon van de Lotta Skirt van Compagnie M lag al van vorige zomer klaar om gemaakt te worden maar toen kwam ik er niet aan.
Ondertussen hebben al heel wat dames zich gewaagd aan een Lotta Skirt for women zoals je hier en hier wat mooie exemplaren kan bewonderen.
En nu is het dus (een halfjaar na datum :-D) mijn beurt om mijn Lotta Skirt te tonen!

De patronen van Compagnie M zijn héél gemakkelijk in gebruik dus de schrik om deze rok te maken zat er niet echt in.
Alles verliep dus heel vlot bij het maken van deze rok enkel voor het dilemma van de knoopjes op de zak vroeg ik jullie raad op Instagram en Facebook.
Er werd massaal op gereageerd, waarvoor dank, want hierdoor weet ik dat jullie me toch een beetje volgen :-)
Het werd uiteindelijk knoopje nr. 1, hoewel knoopje nr. 6 had gewonnen...
Ik hield nr. 6 tegen de rok maar het kon me niet helemaal bekoren dus werd het nr. 1.
Proficiat aan Ellen, Sewcidegrey, Lielebeesje, Juffertje in het groen, Steffi, Stefanie, Michelle, Heidi, Griet en Nienke om het juist te gokken!


Welk merk van stofjes ik gebruikte voor de rok kan ik niet meteen zeggen maar het zijn wel twee zwaardere katoentjes in m'n favoriete kleuren geel en blauw.
Zag het niet meteen zitten met een dun katoentje en dan voor te hebben dat je dwars door de rok kan heen kijken in de zomer.
Ik maakte maat 40 maar zoals zo vaak heb ik het aan de zijnaden met twee cm versmalt.
De onderkant heb ik gewoon omgezoomd omdat ik heel tevreden was van de oorspronkelijke lengte.




Stof: Blauwe stof - ?
Stof: Gele bloemen - ?
Knopen: Witte bollen - Erfenis overgrootmoeder
Blinde rits: Wit - Veritas
Patroon: Lotta Skirt for Women - Compagnie M.

Dan rest er mij nog alleen de winnaars bekend te maken van de vintage prenten!
Voor prent nummer drie en nummer vier was het eenvoudig want hier was maar één geïnteresseerde per prent.
Nummer drie ontvangt Ageeth van Ogenzalf en nummer vier is voor Eva van With love by Eva, jullie ontvangen een mailtje van mij en zijn de winnaars via de blog.
Voor nummer één en nummer twee was het lootje trek.
Nummer één ontvangt Liesbet Rommens en nummer twee ontvangt Karolien Ver Berne, dit zijn de winnaars via m'n Facebookpagina.
Bedankt voor al diegene die meededen en hopelijk blijven jullie m'n blogje verder volgen ;-)

3 opmerkingen:

  1. Ik blijf zeker volgen, want ik heb nergens anders zoveel winnaarsgeluk ;-) En verder ben ik ook fan van je creaties en je vrolijkheid, natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie rok! En dank je wel alvast voor de prachtige illustratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi rokje, ik krijg meteen een lentegevoel!

    BeantwoordenVerwijderen