donderdag 19 november 2015

Twee meisjes

Twee kleine meisjes hebben ondertussen hun weg gevonden naar de grote mensenwereld!

Het eerste meisje dat geboren werd is ondertussen #baby nr. 6 van de reeks van 9 baby's in 2015.
Zij kreeg de mooie naam Sofie en werd zo de kleine zus van Mathias.
Ik ging vorige week vrijdag, tussen werk en naailes door, snel op babybezoek en nam hierbij natuurlijk een zelfgemaakt cadeautje mee.
Omdat de grote broer niet vergeten mag worden, kreeg hij van mij twee zandvormpjes.
Mathias is namelijk zot van dieren dus hoopte zeker te scoren met m'n olifant en nijlpaard. 
Toen de mama bevestigde dat het nijlpaard zijn lievelingsdier is en de kleur van het nijlpaard z'n lievelingskleur is, had ik meteen een schot in de roos met z'n cadeautje!
Toont nog maar eens aan hoe je op een eenvoudige manier kleine kindjes gelukkig kan maken :-)
Voor de zus had ik een stof gekozen met een blaadjesachtig patroon aangezien het geboortekaartje in hetzelfde thema was.
Ze kreeg een nachtlampje met haar naam op en het succes jasje van Zo Geknipt werd weer in elkaar gestikt.
(M'n excuses voor de niet zo goed geslaagde foto's)





  
Buitenstof: blaadjesmotief - tweedehandsstofje
Binnenstof: paarse fleece - Ikea
Gouden kamsnaps
Lampje - Ikea

Het tweede meisje oftewel #baby nr. 7 is véél te vroeg gekomen.
Op haar nog laten wachten, daar had ze allesbehalve zin in, dus besloot ze (drie weken te vroeg) toch al geboren te worden.
Ze kreeg de mooie naam Jill en werd zo het eerste kindje van mijn collega die ik vervang.
Voor haar cadeautje legde we met de collega's samen maar iets maken kon ik toch niet laten (of verwachten de mensen dat nu al van mij, geen idee :-))
Het werd zoals hierboven een jasje uit Zo Geknipt
Deze keer zonder fleece maar met twee katoentjes waarmee ze in de zomer kan paraderen.
Deed beide jasjes voor de eerste keer zonder paspel tussen en moet zeggen dat ze er zo ook mogen zijn!


Buitenstof: Vogeltjes - ?
Binnenstof: Bloemetjes - Pauli
Turquoise kamsnaps

Kijk nu al enorm uit naar de grotere versie van het jasje want 2016 geeft voor de moment al weer twee baby's op komst!

5 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan, Sofie en Jill zullen stralen in hun leuke jasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super cool!!! Ik vind het nachtlampje ook geslaagd (msh een ideetje voor mijn neef en nichtje voor kerst :-D)

    BeantwoordenVerwijderen