maandag 2 november 2015

Comfy clothes for two

Dat de Julia Sweater van Compagnie M voor  velen van jullie een succes is, is ondertussen al wel gekend.
Zelf zijn we fan omdat:
 - het de juiste maten zijn zonder aanpassingswerk
- het naaien en in elkaar zetten super snel gedaan is
 - je door middel van stofkeuze en boordkeuze telkens weer een andere Julia hebt
Zoals je al kon zien op de wedstrijd die ze onlangs lanceerde, waren de deelnames voor haar patronen massaal!
Toch waagde ik zelf niet mijn kans om m'n eigen Julia in te sturen.
Laten we het een angst voor niet voldoende naai-ervaring noemen...
Zo heb je nu eveneens de zoektocht naar testers voor haar volwassen versie van de prachtige Louisa dress.
Kijk al hoopvol uit naar het uitbrengen van het patroon om het dan meteen te kopen maar me als kandidaat stellen om te testen, nop dat zit er nog niet in :-)

De eerste versie die je kan zien is die voor m'n mama.
Ze koos voor het klassieke model zoals de vorige Julia die ik voor haar maakte maar dan aangepast met de brede hals.
De stof koos ze bij Kersenpitje, echt een aanrader om eens langs te gaan bij haar stockverkopen of thuisverkopen.
Vergeet dan zeker niet in het tuinhuis te piepen (en voldoende centjes mee te nemen want dat tuinhuis is een gevaar voor je portemonnee!)








Stof: Vogels - Kersenpitje
Boordstof: Kaki -  Pauli

Voor mijn Julia Sweater zag ik het stofje meteen liggen bij het Kersenpitje, een koopje.
Toen ik wou beginnen knippen voor m'n Julia bleek de stof niet breed genoeg dus moest ik een plan B bedenken.
Mijn Julia werd dan een Julia met een halve mouw en een brede halsboord waar ik heel tevreden mee ben!
Foto's zijn dan weer minder m'n dada, zoals je kan zien had ik er bij foto drie er al genoeg van :-)

      




Stof: Vogeltjes - Kersenpitje
Boordstof: Turquoise - thuis nog liggen

1 opmerking: