woensdag 9 september 2015

Ieder zijn verslaving

Op vlak van creaties en frutsels is het hier voor de moment stil, niet dat ik er geen zin in heb, kom er gewoon niet aan...

Wat speelt er dan zo juist wel allemaal ten huize van Miz Olilie?
Ten eerste heb ik (eindelijk) eind augustus mijn rijbewijs gehaald, niet dat ik er zo lang over gedaan heb maar wel dat ik al vrij "oud" ben om nog een rijbewijs te halen :)
Laten we zeggen dat ik alles perfect met de fiets/ openbaar vervoer kon regelen tot de werkonzekerheid eraan kwam en ik niet wist waar ik ging moeten werken.
Die werkonzekerheid werd de laatste week van augustus opgelost en ik mocht opnieuw naar de school gaan waar ik de instapklas deed, alleen nu één klasje gestegen omdat ik een collega in zwangerschapsverlof vervang.
Daarnaast kon ik meedoen met de benoemingsronde van 1 oktober dus werd het niet alleen druk met de start van het nieuwe schooljaar, er moest nog een dossier gemaakt worden om mee te kunnen doen aan de benoemingen.
En tussen al deze dingen door, werd er grote kuis gehouden.
Want ja, een kleuterleidster verzamelt behoorlijk wat en als daar nog eens een naai/knutsel hobby bij komt, kan je je al wel voorstellen hoe het hier soms uitziet!

Daarom koos ik dus voor deze keer om een blogbericht te plaatsen over mijn "kleine" verslaving:
Broches
In alle vormen, kleuren en formaten heb ik een volledige schuif vol.
Ze zijn voor mij het ultieme juweel om een simpele outfit een dikke, vette knipoog te geven ;-)
Hieronder een top 10, in willekeurige volgorde, van mijn favorieten:

1. Beer met hoed: twee aparte broche spelden die samen horen, geen idee meer van waar...
2. Gouden vos: gekocht in Oostende: Des Petits Hauts
3. Roodkapje: gekocht bij Achter de Maan, toen nog in Antwerpen: La Marelle 

4. Houten vogeltje op tak: online gekocht: Laflo
5. Vogel in boom: Leuven: Hexagoon
6. Rode tak: de duurste broche van de reeks, Leuven: Hexagoon

7. Geborduurde bloem: gekocht bij Adjectif in Leuven
8. Eend met botjes: favoriete merk voor de moment: Erstwilder
9. Stoffen broche blauw: Lotte Martens
10. Zelfgemaakte favoriet met een stofje van bij de Hexagoon

Mochten er onder jullie nog een leuke site hebben met broches of zelf broches hebben die ze niet meer willen, zijn de tips altijd welkom!
Zo kan ik nog even verder gaan met mijn verslaving uit te breiden ;-)

4 opmerkingen:

  1. Google eens op Broesj shop voor retro broches.
    En ik heb mijn collectie uit de jaren 80 en 90 nog. Daar wijd ik misschien wel eens een blogbericht aan ;-)
    Mooi zijn ze, jouw exemplaren.
    En ik heb wel beeld bij wat je verzameld. Alles kan van pas komen immers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk seg! Ik heb zo ook een collega wiens handelsmerk broches is :) Leerlingen zijn er dan ook altijd heel erg benieuwd naar 'wat ze vandaag weer zou hebben ophangen' :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind ik nu net die zelfgemaakte de mooiste! Leuk om een stukje van je verzameling te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind ik nu net die zelfgemaakte de mooiste! Leuk om een stukje van je verzameling te zien!

    BeantwoordenVerwijderen