woensdag 29 juli 2015

De zomer in met een strandtas

Een tijdje geleden konden jullie zien dat ik voor m'n meter haar verjaardag een laptopzak had gemaakt.
Bij het zien van deze laptopzak was ze zo tevreden, dat ze vroeg of er de mogelijkheid was om een strandzak te maken voor op vakantie.
Na even door het boek van "Mijn Tas" te bladeren kwamen we uit bij Lena I.
Aangezien dit bekijken van het boek tijdens een familiefeest was, flapperde de oren van mijn tante aan de andere kant van de tafel.
Met vervolgens de vraag of zij er ook één kon hebben.
Die van mijn meter is dus vandaag al een feit!
(Lena nummer twee wordt in de loop van augustus gemaakt met een totaal andere stofkeuze)

Het patroon tekenen, knippen en de eerste fase van het stikken verliepen vlot.
Tot ik aan de uitleg voor de bodem kwam...wat er toch wat onduidelijk uit zag voor mij.
Na enkele hulpbronnen te raadplegen werd de tassenbodem een feit en blijkt het toch niet zo moeilijk als eerst gedacht.
Ik verstevigde de delen met H640 en H630 zoals in het boek staat maar heb de zijkanten toch nog extra verstevigd met harde plastic.
Aan de binnenzijde voorzag ik allerlei kleinere zakjes voor zonnecrème, zonnebril,...
Over het algemeen heel tevreden van de zak, buiten één klein puntje, het uiteinde van de rits is niet gelijklopend...
Maar hé, zo zien we maar weer dat het handgemaakt is zeker ;-)







Buitenstof: Soldenkoopje - Liesellove
Binnenstof: Oranje katoen - Pauli
Rits: Veritas
Kamsnaps
Tassenband: Bruin 4 cm - Hexagoon
Versteviging: Plastic - De Banier
Leren label: Mez 11 on facebook



4 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt.Deze heb ik nog niet gemaakt uit dat boek maar verschillende anderen wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tas is echt mooi geworden, blij dat je er bent geraakt!
    En die schoonheidsfoutjes of het gepruts tijdens het maken, dat zie alleen jij. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof gedaan! nog veel creatief plezier

    BeantwoordenVerwijderen