zaterdag 14 maart 2015

Flower Power!

Bloemen, ze geven je een instant lente-gevoel (in mijn geval het hele jaar door!) en komen vaak terug in oude prints van vroeger.
De eerste bloemenprint zijn de bloemen van Petit Pan.
Altijd mooie stoffen met prachtige prints, één van mijn favoriete stofdesigners!
Ik gebruikte de stof om een rok mee te maken in de naailes op vrijdagavond.
Jawel, net zoals andere ben ik dit jaar gestart met naailessen en vooral om zaken voor mezelf te kunnen maken en af te werken.
Want de zaken die ik voor mezelf wil maken, belanden in mijn geval op een lange to-do lijst met veel uitstelgedrag erbij...
Het patroon is afkomstig van de lesgeefster maar heeft veel weg van een a-lijn rok met beleg.
We verwerkte in de rok een paspel, rits op de rugzijde en twee nepen.
Laat de blote benen tijd maar komen! :-)

                 

                                   
Bloemenstof: Petit Pan
Rits: Stoffenspektakel
Paspel: zelf gemaakt met touw en biais van de Veritas

Maar de bloemenparade is nog niet op z'n einde!
Zo was het vandaag in alle kringloopwinkels de retrodagen.
Allerlei retrospullen worden er opgesteld en kunnen aangekocht worden, daar moest ik dus een kijkje gaan nemen.
In eerste instantie ging ik kijken voor een koffer om vinylplaten in te bewaren.
Deze heb ik spijtig genoeg niet gevonden maar heb wel andere vondsten gedaan.
Moet wel zeggen dat je even aanschuiven erbij moet nemen want het is een behoorlijk drukke bedoeling die retrodagen.
Foto links: koffer om op te knappen, potten van Henkel, retroborden
Foto rechts: Vier lappen stof met telkens dezelfde tekening in een ander kleur. 
Deze hingen aan elkaar vast als stoffenstalen.

                   

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je het een en ander op de kop hebt kunnen tikken.Leuk rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastische kringloopvondsten. Ik ben jaloers ;-) Ook op de rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke vangst op de retrobeurs. Ik scoorde wat kinderspeelgoed. En inderdaad, zo druk...

    BeantwoordenVerwijderen