donderdag 14 augustus 2014

Omdat 'zomaar-cadautjes' leuk zijn!

Gisteren was het bijéénkomst met enkele (ex-)volleybal dames voor een knabbel en een babbel.
We begonnen de avond met een zelfgemaakte lasagne waar de vrouw-des-huizes een laagje pesto tussen deed als probeersel.
Dat probeersel was een zeer geslaagde test en aanrader!
 Toen de lasagne al een beetje gezakt was kondigde ik een verrassing aan, enkele begonnen al nieuwsgierig op te kijken.
 Omdat het mij leuk leek om eens een 'zomaar-cadeautje' mee te brengen, naaide ik de Tilly uit "Mijn tas".
Een makkelijk patroon, snel uit te voeren en je kan er eindeloos mee variëren!
Zo zou je de onderzijde met blinde steek moeten vastzetten maar omdat mij dat nooit perfect lukt, stikte ik rondom het zakje waardoor die extra versteviging kreeg.
Vijf verschillende exemplaren werden het en ze mochten zelf uitmaken welke van hen werd.
Die opdracht was makkelijker gezegd dan gedaan :-)
Eerst ordende ze de zakjes van welke ze het leukst tot het minst leuke vonden voor henzelf.
Maar ze geraakte er niet echt uit dus verdeelde ik de zakjes met het gedacht welke ze persoonlijk het leukste zouden vinden.
Zoals één van de volleydames zei: "Een zomaar-cadeautje maakt een mens gelukkiger." ;-)

Patroon: "Mijn Tas"- Tilly
Vlieseline: Veritas
Kamsnaps

De foto's met de eigenlijke eigenaars van elk tasje volgen nog. 
Het fototoestel gaf platte batterij aan na het trekken van bovenstaande foto dus heeft één van de volleybal dames verder foto's getrokken en deze worden nog doorgestuurd.


1 opmerking: