zondag 24 augustus 2014

Lekker warm deze winter!

Met het weer dat de laatste weken niet zo denderend is (en nee, ik klaag er niet over maar het is wel een goed excuus om te maken wat dit blogbericht bevat
;-))ging ik langs bij een vroegere collega van mij om een muts te haken.
Ik had het boek My Boshi mee om daaruit een beanny te haken. 
Samen met de vroegere collega gingen we aan de slag.
Ik was heel blij dat de opstart bij haar gebeurde want zo kon ik hier en daar nog bijgestuurd worden.
Ik koos voor een turqoise versie, zij voor een aubergine kleurige met gele accenten (waar ik helaas geen foto van heb).
Het plan is om er nog een broche van een vosje op te plaatsen.

Katoen wol: Veritas

Daarna maakte ik uit hetzelfde boek nog een warme muts voor mijn mama.
Deze keer een niet afhangend model met een broche erop.
Voor de broche gebruikte ik oker kleurige vilt.
Ik knipte een strook van 3 cm, vouwde deze om op 1,5 cm en kleefde de strook dicht.
Daarna maakte ik aan de bovenzijde inkepingen om vervolgens de strook op te rollen tot een broche en klaar!
De broche werd daarna met naald en draad bevestigd op de muts.


Aangezien aan-foto's een beter beeld weergeven werd de mama voor de lens getrokken (met lichte tegenzin :-)).

Wol: Veritas 
Vilt: De Banier

Nu zijn we vertrokken voor een hele mutsenlijn want voor mezelf ga ik nog zo'n muts als die van mijn mama haken en de broer vroeg er één voor komende winter :-)

1 opmerking:

  1. Hey Aurelie,

    Ja met de winter voor de deur gaan die mutsen nog heel goed van pas komen.
    Heel mooi en origineel motief, en de afwerking is top.
    Veritas Team

    BeantwoordenVerwijderen