vrijdag 11 juli 2014

To do lijstjes

Nu de twee maanden vakantie is begonnen is en ik terug ben van Barcelona, is er een eindeloos lang to do lijstje ontstaan.
Enkele streepjes op mijn to do lijstje:
- mijn retro kussens afwerken (die al van april geknipt klaar liggen...)
- een nieuw portemonneetje voor mijn mama maken aangezien deze mee een brievenbus is ingevlogen en nu ergens op de Post ligt :-)
- trouwcadeaus
- een bedovertrekhoes voor een vriendin haar baby'tje
-...
Zo stonden volgende zaken eveneens op het to do lijstje en het fijne van zo'n lijstje is dat je gretig mag doorschrappen als je iets klaar hebt!

In de Hexagoon zag ik het leuke idee om kaartje te maken.
Ik maakte het met handgeschept papier, een ander papier ertussen en een touwtje om het samen te houden.
Aan de bovenzijde zetten ik ofwel een paddestoel ofwel een stempel van een boom of een meisje. 
Ik zette de stempel "Proficiat" erop omdat dit voor heel wat gelegenheden kan dienen.

Papier, stempels, paddestoel: Hexagoon
Lintjes van oude cadeautjes

Dan had ik nog speldjes liggen met glascabouchons die nog niet afgewerkt waren.
In Barcelona passeerde we een winkel met nog attributen voor speldjes, broches,...
De cabouchons waren al klaar met prentjes zoals vogels, een uil, enz. 
Ik kocht nog enkele spulletjes bij en dan werkte ik alles in één keer af zodat de kleine speldjes die ik thuis had liggen ook eindelijk aan de beurt waren.

De tweede rij speldjes: Hexagoon
De andere uit een winkeltje in Barcelona.

Het laatste wat ik tot nu toe mocht schrappen van mijn to do lijstje was een lampenkapje om op een wijnglas te zetten.
In dat wijnglas zet je dan een mooi kaarsje waardoor het kapje oplicht.
Ik maakte deze nu uit doorzichtige Aslan maar moet wel nog testen of dit kwaad kan met een echte kaars.
Mochten er onder jullie dus zijn die hier al ervaring mee hebben, mogen jullie zeker een reactie posten!

Aslan: Hexagoon
Stof: Banier
Wijnglas: Ikea 
Vals theelichtje: Hema

Hopelijk ga ik nu frequenter iets op de blog kunnen plaatsen nu de vakantie begonnen is en het weer toch nog niet zo fantastisch is ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten