vrijdag 18 juli 2014

Een tas voor een jarige

Voor één van de volleybalvriendinnen besloot ik mijn eerste tas uit "Mijn tas" te maken.
Namelijk de Augustine.
Het moeilijkste deel was natuurlijk het kiezen van de juiste stofjes.
Ik koos voor een soort van blad motief voor de buitenkant en een sterrenstof voor de binnenzijde.
De versiering aan de buitenzijde liet ik wegvallen en in de zak maakte ik nog een binnenzakje.
De hengstel van de zak werd een bruine tassenband en vanonder op de zak plaatsen ik nog een leuk knoopje.
De uitleg van in "Mijn tas" is heel duidelijk en zeker voor herhaling vatbaar!

Stof sterren: Hexagoon
Stof bladmotief: Habiba
Hengstel: Hexagoon
Knoop: Bambiblauw

Nu zo'n zak alleen is maar saai en maakte ik er nog een bijhorend ritstasje bij.


Omdat ik in een eerder blogbericht al het verlies van mijn mama haar portefeuille aanhaalde.
(De post is een uniek stuk rijker en enkele koperen muntjes :-))
En ik toch al een ritstasje maakte, deed ik verder aan ritstasje nr 2. 
Deze keer wel een stuk kleiner dan alle vorige ritstasjes omdat het voor kleingeld moet dienen.

Vissenstof: Bambiblauw
Binnenstof: Hexagoon
Rits: stoffenspektakel 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten