woensdag 7 mei 2014

Poppemiekes

Even een tijdje niets gepost omdat er verschillende projecten liepen. 
Aangezien al deze projecten "meisjes gelinkt" zijn kreeg het de titel poppemiekes.
Voor het eerste poppemieke maakte ik een zak. Laat ons zeggen, ik pimpte een bestaande zak. 
De zak zelf kocht ik bij pipoos en de voorflap en achterzak pimpte ik een beetje op.
Vanvoor kwam een mooi bloemenstofje dat ik online eens op de kop kon tikken, de sierlijke rand er rond kwam vanuit Nederland en de geflockte Bambi kwam van bij VanIkke ( Nederlandse webshop).
Dit poppemieke was alvast zeer blij met haar cadeautje!


Het volgende poppemieke is een klein meisje van één jaar en een beetje.
Voor haar maakte ik mijn allereerste a-lijn kleedje. Gebaseerd op een patroon van de droomfabriek.
Het ballonnenstofje kwam opnieuw van een Facebookpagina, de paspel en het blauwe achtergrondstofje van het stoffenspektakel. 
Ik werkte het kleedje af met een kanten biais ( extra poppemie-gehalte) en kamsnaps.
Ben best tevreden van mijn eerste kleedje!


Daarom volgde al snel voor een ander poppemieke een nieuw a-lijn kleedje. 
Dit poppemieke is al iets ouder en koos haar stofje zelf uit op de markt. 
('T Kersenpitje) 
De afwerking werd hier een roze sierbiais en roze kamsnaps.
Het is namelijk een echt meisje-meisje.


En om af te sluiten, sluit ik natuurlijk af met een .... Poppemie! 
Mijn eerste tante Hilde pop die ik maakte. 
Ben nog niet helemaal tevreden want zou meer mensenkleur voor de huid willen dan roos.
Het borduren op het gezicht was eveneens een hele opgave maar ik denk dat ik het er niet slecht vanaf heb gebracht.


Girls just wanna have fun!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten